onsdag 21 april 2021

Dagens hållbara outfit #27

Det här är en outfit jag planerade för en vecka sedan. Eller åtta dagar sedan för att vara mer exakt. Det var inte helt enkelt att hitta den men jag tyckte det blev rätt klockrent. Så, låt oss avhandla stilutmaningen först. Jag är med i utmaningen #stilpeppen dirigerad av noppans_bryderier på instagram. Idag skulle klänningen på och det var ju ingen big deal. Klänning har jag var och varannan dag. Den här klänningen är från Vamlingbolaget och köpt i en instabloppis. Den är välanvänd. Till den har jag mina favoritduckfeets och ett par strumpor som till och med är second hand, fast nya, köpta på Röda Korset i Vänersborg.

Så, till det andra. Kimonojackan! Den är uppseendeväckande på mer än ett sätt. Först och främst är den från Remake STHLM, köpt på Stadsmissionen second hand i Arkaden. Den kostade 1500 spänn (värt!) och är, som märket avslöjar, remake av någon form av blåkläder skulle jag tro. Och apropå blåkläder så är den ju blå! Jag använder inte blått. Turkost, isblått och petrol är undantagen. Denimblått kan funka med. Men inte blåttblått. Framför allt inte marinblått. Då fattar ni hur bra den här är! Den är otroligt välgjord och jag tänker hur mycket snyggare med åren och användningen den här kommer bli. Jag uppmärksammade remake och Remake STHLM i synnerhet förra året i ett inlägg. Jag tycker jag har märkt att det poppar upp mer och mer remake som svampar där ute. Och det gillar jag! Jag tror att det är framtiden vad gäller textilindustrin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...