torsdag 24 juli 2014

Upprepning


Nja. Jag har blivit hetsad att sticka en kofta i år av Sigrid och jag tänkte mjukstarta lite med en bäbiskofta till en nykläckt bäbis. Nu är han inte så nykläckt längre och jag var liksom inte nöjd. Mönstret jag stickade efter var Lilla koftan av PetraO och det är ett trevligt mönster på alla sätt och vis men jag blev i alla fall inte nöjd. Jag gjorde en skarv i garnet som inte blev bra (knuthelvete) och jag tappade liksom sugen. Så var det det där med en för tjock sticka till för tunt garn och min slätstickning fram och tillbaka blev ful som stryk. Så fick jag lite eld i röven häromdagen och tog fram koftan och insåg att den var ful och jag repade upp.


Garnet är mer rosa i verkligheten och jag bytte det ljusblå mot Sandnes Mini Duett som jag impulsshoppade på Knit & Purl i går. Jag hade inte rätt sticka så jag var tvungen att köpa en ny. Hur den blir (ska vara klar på måndag) får vi se. Det får ju bli lite överraskning med. Men flera kan nog gissa modellen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...