måndag 2 juni 2014

Hermione är färdiga


Hermiones everyday socks är nu färdiga och de tog längre tid än planerat. Jag har så lite tid till stickning just nu men snart är det sommarlov! Men de sitter i vart fall som en smäck! Så gött att äntligen ha fått till ett par strumpor som jag vill ha dem. Men så minskade jag ju 4 maskor i omfång också. Men nu var jag tillbaka i den vanliga förstärkta hälen och sådan tå som jag vill ha igen. Men jag tänkte, varför bryta ett vinnande koncept. Blir de bra så blir de bra. Så vi får se hur jag gör på nästa par. Jag är nu klar med tre par i min utmaning och jag har ingen aning om vad nästa ska bli. Jag har tänkt sticka Skew och Gander men även Mojo och så har jag blivit lite förälskad i Pucker med men jag vet inte om jag ska starta med något av de paren ännu... Vi får se. Jag har ju bara 139 par strumpor favoriserade på Ravelry så jag har nog att välja av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...