måndag 25 november 2013

Present


Det är roligt att ge bort presenter. Särskilt när det inte är väntat av mottagaren. Och särskilt när man  gjort något själv och mottagaren blir nöjd. Jag stickade ett par Kristinastrumpor till Linda för att jag tyckte att hon behövde ett par. När jag stickade mina första till mig själv var jag inte så begeistrad. Jag gillade inte flätan och den vridna resåren så det kändes mest bökigt. När jag stickade mitt andra par till mamma i julklapp förra året kändes det mycket bättre. Så när jag nu stickade mitt tredje par flöt det på bra. Det gick som på räls kan man säga. Så varför fortsätter jag då att sticka dem om jag inte gillade dem i början? Jo för att de sitter så jäkla bra! De sitter verkligen som en smäck på fötterna! Och de passar även olika fötter. Jag har breda fötter och på mig sitter de bra medan Linda har smala fötter och på henne sitter de också bra! Hon blev nöjd i alla fall. Garnet är Drops Fabel färg 901. Och det kommer garanterat bli fler sådana här, bara för att de blir så himla bra, både till mig och i present till andra. Och nu är äntligen mina strumpstickarstrumpstickor lediga igen så jag kan sticka fler strumpor till mig själv.

2 kommentarer:

  1. De blev ju jättebra, har själv stickat Kristina sockarna,säger samma som du , de är roliga att sticka efter ett tag, hehe =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, det kommer nog bli fler som sagt :)

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...