måndag 9 juli 2012

Borre baby!


Jag har till slut fått åka på vikingamarknad igen! Efter ca två års torketid var jag tillbaka i Borre där jag var för två år sedan och det var fantastiskt! Jag gick lite bananas med plånboken som ni ser men det var jag faktiskt värd! Jag köpte en till fingerborg till min samling som numera består av två stycken! Lite stavkyrkekitsch är alltid uppskattat! Och det här med fallosar är ju även det alltid uppskattat! Jag hittade en liten i smyckesform och en stor man skall dricka ur. Den lilla är en kopia av ett lettiskt fynd som man kan se på museet i Riga. Den stora är tydligen 1500-tal och finns alltså på riktigt! Men jag glömde tyvärr fråga vart den är ifrån. Sedan köpte jag en ny slynggaffel och tärning i ben, en vitlöksrivmojäng, en örslev, en fenrisulv med hand i munnen och ett par örhängen inspirerade av Hugin och Munin. Tärningen är efter estnisk förlaga och den, örhängena och den lilla fallosen köpte jag av ett jättetrevligt estniskt par. Det är trevligt att vara viking och det är trevligt att shoppa!

1 kommentar:

  1. Åh, det är kul ibland att shoppa loss! Och du får ju slå ut det på två år, minst!

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...