onsdag 23 maj 2012

Ny nålbindning


Jag har kommit igång att nålbinda igen! Det känns mycket bra. Nålbindning går lite i perioder för mig. Jag blev lite peppad av att jag sålde en del i Ale senast så jag fick lite ny inspiration. Just nu håller jag på med två mössor och ett par handledsvärmare. Handledsvärmarna började jag med i samband med marknaden i Hjärtlanda förra sommaren. De är gjorda i Létt lopi och är det arbetet jag har i min väska som får komma fram på föreläsningar och när det är lugnt på jobbet. En mössa är snart klar och är gjord av vad jag tror är handspunnet loppisgarn från Saron. Det sista schabraket är också en mössa men i ett nytt stygn. Jag såg massa bilder på nålbunda grejer i veckan och blev sugen på att testa York-stygnet. Jag hittade ett bra klipp på youtube och fick till det i stort sett direkt. Jag tycker kanske inte att strukturen är lika fin som den jag brukar göra, men det går relativt snabbt och är roligt. Den är gjord i lite grövre restgarner och blir väldigt stor faktiskt. Tror det blir en slackermössa med häng, men man vet aldrig. Kanske blir det inte bra alls, men då har jag testat iaf. Jag tror jag kommer växtfärga båda mössorna med björk så blir det förhoppningsvis lite grönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...