torsdag 2 december 2010

Motvilligt julpyssel


Jag gillar egentligen inte julen. Visst, advent gillar jag, med alla ljus och så. Och jag gillar julmaten, att vara ledig, och julklapparna också, både att ge och få faktiskt. Men jag gillar liksom inte den kommersiella julen, och all stress och antiklimax. Så julpyntar gör jag i stort sett inte alls. Men idag på vfu'n fick jag ändå sy en tomte. Jag ska göra såna här med en klass i nästa vecka så jag fick ju öva lite. Och den blev ju faktiskt ganska fin! Svärmor älskar tomtar däremot. När vi var där för några veckor sedan hade hon redan plockat fram några. Och hon har några som står framme året runt. Men hon har faktiskt ganska god tomtesmak. Så jag har tänkt att jag ska virka en tomte till henne i julklapp. Om jag hinner...

Annars stickar jag på på mina strumpor till sambon och nålbinder mössa till mamma. Men jag hinner sällan pyssla och har inte riktigt ro till det heller. Jag är jättetrött hela tiden. Jag skyller på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...