söndag 16 februari 2014

Del 2


Jag har kommit igång med del två på Rockefeller. Jag och Linda kör en egen liten knitalong så då kan det bli lite väntetid. Men idag var det dags och det flyter på bra. Jag är hittills väldigt förtjust i Stephen Wests mönsterskrivning. Dock missade jag att korsa garnet några gånger så på bilden kan man se ett tydligt oönskat hål vid färgbyte. Men skit samma, det går att snörpa ihop.

Men. Jag har ytterligare en åsikt om mina Signature needles som jag ju redan berättat att jag inte är kär i. Kabeln är lite för gummiaktig så maskorna glider inte så bra på den. Flera gånger har jag upptäckt att kabeln har knorvat ihop sig och bildat en ögla mitt i stickningen. Inte så bekvämt. Men det är inte ohanterbart. Och jag ångrar inte att jag köpte dem.

Men så var det det här med flerfärgsstickning. Mitt regnbågspannband är klart. Och det var ju inte min grej. Det blev alldeles för litet. Jag stickade den största storleken men det går inte på huvudet. Det beror nog på tre saker. Dels hade jag mindre stickor än mönstret angav. Dels hade jag kanske lite tunnare garn. Dels har jag nog fått färgbyterna lite väl tighta. Dessutom har jag läst att flera på Ravelry har fått lägga till ytterligare en rapport för att få rätt storlek. Så jag skyller lite på mig själv men lite på mönstret med. Så lyckas jag inte blocka ut pannbandet nu kommer någon av mina vänners eller släktingars barn få ett fint pannband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...