onsdag 15 februari 2012

Pågående projekt


Kolla! Jag har provstickat! Usch, jag tyckte inte om det. Men jag repade upp det och började på det riktiga projektet snabbt som ögat! Det här ska bli en bäbishalsduk. Jag har fått en beställning på en halsduk, ett par vantar och ett pannband till en 8-månaders tjej. Garnet är Järbos Molly i acryl, men det är inte sådär läskigt gnissligt acryligt, utan riktigt trevligt! Här är början på halsduken.


Det blir mosstickning på halsduken, pannbandet blir patentstickat och så blir http://www.blogger.com/img/blank.gifdet nog slätstickade vantar med resårmudd och inga tummar. Förhoppningsvis blir det ett sött litet kit.


Här har vi en stickad tröja också! Jag har inte kommit så långt ännu. Jag blev inspirerad av Helenes fantastiska tröja i garner i olika färger. Jag hade inte så mycket hemma av de sorterna det skulle vara enligt mönstret så jag fick köpa det mesta nytt ändå. Drops Alpaca och Drops Vivaldi är det i vilket fall. Så här kommer den se ut när den är färdig:


Dels ville jag ju ha en lika fin kofta som Helene (vilket den aldrig kommer bli) och dels tänkte jag egentligen använda mer restgarn. Men sedan så är det ju roligare om man byter färg för då händer det ju lite med. Den känns enkel och sticka och resultatet blir mysigt. Så ska jag bara se till att få den gjord med. Jag är egentligen rädd för att sticka större saker som tröjor. Men nån gång måste man ju komma över den rädslan med! Jag återkommer när den är färdig och visar resultatet. Men just nu har jag 10 projekt igång i stickning, virkning och nålbindning och ytterligare 2 som väntar så jag har en del att göra. Men det är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...